El llibre de tots els
llibres
Curs: 3er.
Temps aproximat: 3 hores.
Objectius
|
Criteris d'avaluació
|
Presentar la Bíblia com la Paraula
de Déu.
Distingir en
la Bíblia dues parts diferenciades: Antic Testament i Nou Testament.
Entrar en contacte
amb els noms dels principals llibres de la Bíblia.
Estimar
i respectar la Bíblia com la Paraula de Déu.
|
Reconèixer
la importància de la Bíblia com la Paraula de Déu.
Identificar
en alguns textos bíblics la bondat i l'amor de Déu cap a l'ésser humà.
Enumerar alguns llibres de l'Antic Testament i
del Nou Testament.
|
Continguts
|
||
Suports de l'escriptura a través dels temps.
La Bíblia, el llibre dels llibres.
Déu parla a través de la Bíblia.
Divisió i llibres principals de la Bíblia.
|
Reconeixement de la Bíblia com la Paraula de Déu.
Acostament als principals llibres de la Bíblia.
Comentari d'una obra d'art.
|
Respecte de la Bíblia com el llibre de tots els
llibres.
Valoració de la Bíblia com la Paraula de Déu.
Reconeixement de la importància dels textos
sagrats en les tres grans religions monoteistes.
|
Valors
- Interès pel coneixement del text bíblic.
- Estimació del ric contingut cultural i religiós que conté la Bíblia
- Respecte per la Paraula de Déu que es manifesta en tots dos testaments.
Competències bàsiques
- Competència en comunicació lingüística.
- Competència cultural i artística.
- Competència en aprendre a aprendre.
Activitats d'aprenentatge
Escoltar i llegir “El
lladre de paraules”.Resoldre activitats i interrogants de comprensió lectora.
Iniciar el quadern de Religió.
Escoltar, aprendre i cantar una cançó sobre la Bíblia.
Fer servir i cercar llibres, personatges i llocs en una Bíblia.
Acudir a un diccionari.
Realitzar activitats de recerca en grup.
Treball cooperatiu
Presentar un procés
per resumir un text per mitjà del treball cooperatiu.Preparar un quadern de Religió per treballar.
Resoldre una sopa de lletres sobre personatges bíblics.
Atenció a la diversitat
Desenvolupar
l'expressió escrita mitjançant l'elaboració d'una narració a partir d'unes
paraules donades.Presentar la forma de lectura d'una cita bíblica.
Ampliar el coneixement de la Bíblia a partir d'una sèrie de qüestions que guiïn l'aprenentatge dels alumnes.
Activitats d'avaluació
Comentar una obra d'art.
Completar un mapa conceptual.
Relacionar conceptes.
Completar frases.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada